Translate

Monday 15 April 2013

När jag blir stor..

Det är ganska irriterande tycker jag att jag inte har någon aning om vad jag vill göra i livet. Jag menar, jag har ett bra jobb nu, men det kanske inte är drömjobbet precis. Jag hade inte tänkt svara i telefon föralltid. Men det är så svårt att komma på vad man vill göra, och jag tror att det typ kommer till en, att man en dag kommer på det liksom. Men det värsta jag vet är att vänta.

Jag önskar att det fanns ett sätt man kunde skynda på processen lite. När jag var liten ville jag bli som Britney Spears, det känns inte längre så lockande. Efter det ville jag bli lärare, polis, psykolog, ekonom och säljare. Inget av det känns heller speciellt lockande idag. Även om det skulle vara intressant att jobba som typ kriminolog.. (heter det ens så..?) Sån som i CSI iallafall. Men jag orkar verkligen inte "slösa" typ 7år på studier och på att jobba mig upp till det. Så nej..

Nu ska vi se, om jag skriver ner vad jag tycker om att göra så kanske jag kommer på något bra..

Jag tycker om att skriva, läsa, kolla på skit dåliga tv program som Keeping up with the Kardashians och Rachel Zoe. Jag tycker om kläder, smink, hår, mode och telefoner.. (som alla andra tjejer typ). Jag tycker om söta saker, allt från godis till hundar. Jag tycker om att se till så att saker blir gjorda. Jag tycker om att jobba själv alternativt bossa omkring andra.

Okej, det var det.. nu saker som jag inte gillar och saker jag är dålig på..

jag tycker inte om att inte ha något att göra, Jag tycker inte om att lyssna på folks rövslickeri, jag tycker inte om att göra som folk säger till mig, jag tycker inte om att vänta.. Jag är inte speciellt bra på att hantera kritik eller stress. (detta går i perioder.. iallafall stressen). Jag tycker inte om att saker förändras hela tiden (måste ha rutiner, det är nog Asbergern som går i familjen..) Jag tycker inte heller om att sitta still hela tiden.

Har jag blivit något klokare av detta? Nej inte speciellt, men det kanske kommer om jag forstätter att skriva ner mina tankar lite.. Ni får mer än gärna sluta läsa nu om ni vill. Den som läser hela ska jag skicka en present till! (lämna namn i kommentarerna så löser vi det).

Jag är så avundsjuk på alla som vet vad dom vill och typ kör på! tar risker och skiter i allt typ. Kanske inte riktigt så, men lite faktiskt. Carl är ett bra exempel, han är en jätte duktig programmerare, vart gick han i skolan? I sitt sovrum. Bevisar inte det att man kan om man vill så vet jag inte vad.. Eller min vän Stephanie som flyttade till USA och jobbar inom musik och det går skit bra. (Inte alls avis btw, skulle äta en snigel för att få jobba på hennes jobb en dag).

Det är inspirerande, folk som jobbar med vad dom vill och typ har jobbat dig upp liksom. Jag vill också! Men vad är jag bra på då? Jag är bra på att bränna pizzor och på att dra dåliga skämt. Lite så känns det, kanske borde skapa en karriär utav det? Rebecca - Skit dålig pizza bagare som drar Bellman historier.. Ja det kanske vore något?

Jag gillar ju pizza.. bränd eller inte..

Jag skulle vilja ha mitt eget, liksom så man slipper lyssna på vad alla andra vill, typ en egen bild av något skit bra som man verkligen brinner för. Något som är bara mitt. Typ som min chef har PW som sitt lilla barn. Han är ju också någon att se upp till, William - Har startat eget internetbaserat företag, kan inget om datorer. Det är ju faktiskt ganska skickligt gjort! Och så har han ju gett mig ett jobb också vilket jag självklart tycker är väldigt bra.

Ah jag kan inte heller något om datorer, men jag jobbar som System support, också ganska bra jobbat eller? ännu ett bevis på att man kan om man vill eller?

Om jag fick göra vad jag ville hela dagarna och fick betalt för detta så skulle det vara:

Måndag: Vakna 8.00, gymma, äta frukost, läsa mina mail, gå ut med hunden, hoppa i poolen, ringa någon viktig affärsman och prata om hur mitt företag går (samtidigt som jag är vid sidan av poolen med en drink i handen) Äta lunch, åka och gå på något viktigt möte med äldre människor som tror att dom vet något - bevisa hur fel dom har. 16.00 hämta mina otroligt snygga barn från skolan. Hem igen, Laga mat, äta middag med hela familjen. Familje tid med mina ungar, djur och min älskade Carl. Sova!

Vilken perfekt måndag det hade vart.

Ett steg närmare att veta vad jag ska göra i livet - Att veta vart man vill komma.

Nu, hur ska jag komma dit? Någon som har någon bra idé efter att ha läst detta? Nej, trodde väl inte det heller. haha och förresten så slutade nog alla läsa för typ 52 minuter sedan.

När jag tänker efter vet jag inte ens varför jag klagar, eller klagar jag ens? Jag vet inte, det är egentligen inget fel på mitt liv som det är nu. Bor i en lägenhet med min älskling, jobbar med min älskling och hans familj. Stör mig inte på att det är måndag, tisdag, onsdag, torsdag eller fredag - eftersom att jag faktiskt inte har något emot jobbet jag har nu. Får ju till och med muffins här! hahaha.

Men alla har väl drömmar? Jag har alltid vart en drömmare, och jag tror det är därför jag och Carl funkar så bra ihop, för han är likadan. Och han kommer verkligen gå långt. Det vet man bara. Han har det i sig liksom. Kan faktiskt inte hjälpa att bli lite avundsjuk.

Jag vill också vara sådär cool. men här sitter jag och tycker synd om mig själv som har en idélös hjärna.

Jag vet inte om detta har gjort mig smartare eller inte, kanske lite faktiskt. Men om ni har några skit frächa idéer att dela mer er av så gör det. Nu ska jag hitta på något annat en stund. Vi hörs. Och glöm inte sriva ditt namn här så jag kan skicka något läckert eftersom att du läst allt detta..

Puss typ.

Ps. Förresten så är jag faktiskt lite cool som har bott i tre olika länder. och har skaffat mig ett liv i en stad jag alltid velat bo i fast alla skrattade och sa "lycka till du..".. Och jag bränner inte alltid pizzan. så det så.

No comments :

Post a Comment



Let's be friends!