Translate

Friday 1 March 2013

Love it when the boiler stop working,

Jag är så himla trött på att bo här nu. Ja, jag är verkligen det. När vi först var och kollade på den här lägenheten så tyckte vi att den var jätte fin, högt till tak, enorma fönster och endast heltäckningsmatta i ett rum - hallen! (nej jag förstår inte heller logiken med att ha det där man tar av sina blöta och skitiga skor..) Men iallafall, vi har ett jätte stort kök, stort sovrum och ett helt vanligt vardagsrum.

Sen började det, vet inte vad det första problemet kan va varit, men jag tror det var när kallvattnet i duschen slutade funka, så vi var tvugna att sätta exakt dush temperatur på varmvattnet i köket, lite lagom irriterande, men går att leva med..

Sen jävlar blev det fuktigt. Våra persienner håller på att ramla ner, förgen från väggarna har börjat flagna bort lite här och var. Det känns lite som att såhär skulle man bo om man inte hade något jobb, och inte ville ha ett heller.. lite så, om ni förstår vad jag menar.

Så om kläderna ligger på golvet över natten så är dom fuktiga på morgonen, väggen i hallen som är en yttervägg på husen är så blöt att om man drar handen där så kan man liksom se vart man dragit handen.

Och som alla vet, när det är blött i en lägenhet så börjat det mögla, ingen nyhet för någon tror jag. Det gjorde/gör det här också. Så ett par av mina skor som jag aldrig använt är förstörda, allting som befinner sig nära golvet i våra garderober har möglat, vet inte hur många örngott och påslakan vi fått slänga..

Och om man duchas eller badar mycket en vecka så börjar det ploppa upp svampar i hallen, ja det hade ju varit trevligt om man iallafall kunde laga mat på dom, men det skulle jag inte rekomendera med dessa..

Och nu såhär på vintern när det är +7 grader här inne, så är våran räddning att ta ett varmt bad. Japp, men nu har våran värme grej gått sönder. Så det är ju tur man ska till gymmet imorgon så man kan duscha där.

Återigen, kan knappt vänta tills vi flyttar ut!


No comments :

Post a Comment



Let's be friends!