Translate

Monday 17 December 2012

Home time,

Ska hem och hämta lite saker, bland annat Carls typ födelse papper grejer så att han kan skaffa ett nytt pass.  Vilket är sjukt irriterande, när man är i Sverige så ser man liksom upp till england på något sätt, som att allting är så mycket bättre där, allt går sekund fort och allt är skit bra liksom. Men nu när jag är här så ser jag ju helt klart att det verkligen inte är så. Ett bra exempel är just det här med att skaffa nytt pass.

I Sverige: normala tiden att få ett pass är 3 dagar och det kostar 350kr. Man kan få ett nöd pass som bara gäller en månad eller en resa. Kostar dock lite mer, 1600kr. Man måste inte boka tid för att skaffa pass, men klapmar in och tar en nummer lapp helt enkelt.

I England: normala tiden att får ett pass är 3 veckor, vet inte vad det kostar, men att få ett nöd pass här tar en vecka minst. från att man beställt en tid.

Carl fick en tid för imorgon klockan 3, hoppas verkligen att dom inte har mycket att göra så han kan få sitt pass i tid. Vet liksom inte vad jag gör annars. Känns lite att om det är så, så kan jag ju lika bra skita i julen helt och hållet. Visst, vill vara med min familj, men hur mycket skulle jag inte sakna honom om jag åkte själv då? Mh precis, skulle bli deprimerad.

Och om jag stannade här så skulle jag bli deprimerad för att för det första, måste jag berätta för min pappa att jag inte kan komma? och för det andra skulle jag vara utan min familj, svensk jul, snö, kebabpizza och mina vänner. Ååh. orkar verkligen inte med det här.

Man undrar ju vad vi gjort för fel för att förtjäna det liksom.

Lite såhär känner jag mig just nu - även om det inte är jag som har tappat mitt pass..


No comments :

Post a Comment



Let's be friends!