Translate

Tuesday 6 November 2012

The worst thing in the world,

Jag tycker att bland det värsta i världen (ah kanske lite överdrivet.. men ni förstår) är när man pratar om folk typ stressar en att komma till saken, eller när man märker att folk verkligen inte är intresserade av att veta och lyssna på vad man har att säga.

Hur otrevligt är inte det? Om jag är jätte taggad och glad för att jag vill berätta något elelr jag bara vill lätta på hjärtat helt enkelt, och den man berättar det för fullständingt skiter i vad man har att säga? Eller man blir typ halv ignorerad för att det är något som är mer intressant på tv eller något.

Sjukt otrevligt är det iallafall, har folk inget hyfs eller? Man låtsas väl iallafall vara intresserad? eller man lyssnar iallafall. exempelvis om jag vill berätta för Carl om mina nya skor.. så förstår jag att han inte kanske bryr sig till miljoner om vad jag har att säga, eftersom att han skiter fullständigt i mina skor. Men han lyssnar iallafall? för att det är jag som säger det, och han skiter inte fullständigt i mig ju.

eller ännu värre, om personen man pratar med typ rullar med ögonen? då vill man ju helt ärligt bara ge personen en smäll? så är det ju bara. Jag tycker attd et borde vara tillåtet att ge folk en smäll på käften om dom rullar med ögonen när man pratar.

Eller vänta, om man pratar med någon, så mitt i allt så börjar personen prata med någon helt annan. Inte coolt! folk borde tänka på vad de gör innan dom öppnr käften/rullar med ägonen/ suckar.. ah ni förstår?

Iallafall så är det så äckligt otrevligt och arogant att inte lyssna när folk pratar, tycker synd om alla lärare ute i världen. lider verkligen med er. usch.

--

Var bara tvungen att skriva av mig lite frustration, nu har jag slutat jobbet, så ska åka hem och ta en lång dusch, sen ska jag måla naglarna och vänta på att maten blir klar. För idag är det Carl som lagar mat! :) kan knappt vänta. blir ev av mina favorit rätter. yumm!


No comments :

Post a Comment



Let's be friends!