Translate

Monday 19 November 2012

New years,

Hmm, jag har tänkt på en sak.. Är det bara tjejer som har nyårslöften? och är allas löften att sluta röka eller att gå ner i vikt? För i så fall är det ju ganska tråkigt eller? Jag tycker att man ska ha lite roligare grejer som nyårslöfte? typ som att man ska besöka 2 länder man aldrig vart i, eller att man ska läsa mer böcker?

Jag tycker att böcker är väldigt underskattade. Det är bättre än film nästan, ja det tar längre tid, men ens språk blir bättre, och man är liksom i sin egna lilla värld, man vet inte till 100 hur personerna eller omgivningen ser ut, man får liksom hitta på allting själv.

Jag älskar att läsa men jag gör det inte så ofta som jag borde, kanske borde börja göra som när man var liten? läser 30 minuter innan man somna? skulle inte ha något emot det, men jag behöver nog köpa lite fler böcker i så fall.. Hmm..

Ah men iallafall, jag har redan nu börjat tänka på vad mina nyårslöften ska vara, jag har ofta mer än ett. Förra året var det att åka utomlands mer, och att känns mig mer nöjd med mig själv, och det sista var mitt löfte året innan också. Och jag tycker att jag har lyckats med båda.

Jag bor ju utomlands nu, och jag är mycket nöjdare med mig själv till utseendet och som person nu, och jag tror att man kan tacka min underbara pojkvän för det. Jag kan nog inte ta åt mig hela äran för detta. Men lite är ju faktiskt upp till en själv också? eller?

Vad blir era nyårslöften?


No comments :

Post a Comment



Let's be friends!