Translate

Friday 30 November 2012

Balsammetoden,

För ett par år sedan fick jag höra talas om balsammetoden, och så kollade jag runt på lite bloggar igår och så blev jag påmind, så nu ska jag också köra. Har köpt alla produkter jag behöver så nu är det bara att sätta igång. Lägger upp före och efter bilder om typ en vecka eller två. :) 

För er som inte vet så går det ut på att man inte anvönder shampo alls. Man kör en sista tvätt med shampo som inte innehåller alkohol eller silikon. Sen efter det så använder man bara balsam och inpackning, som inte innehåller alkohol, silikon eller sulfater. Och det gör att håret återfuktas (eftersom att shampo torkar ut håret). 

Det är lite mer invecklat än så, men om ni vill läsa mer om det så kan ni kolla in på lockig.se där står det precis hur man ska göra och varför. :) nu ska jag hoppa i duschen och tvätta mitt hår med shamp för sista gången. :) puss hej.



No comments :

Post a Comment



Let's be friends!