Translate

Tuesday 23 October 2012

5 people i would invite over for dinner..

Brian Cox
Han var den andra personen som kom upp i mitt huvud näs jag tänkte på det här, visste vem han var innan jag kollade på dom där dokumentärerna igår kväll, men för det första måste han ha ett av världens coolaste jobb? Och han har vart överallt typ. Så han måste ha så mycket intressant att tala om. Och så är han inte helt ful heller. haha.

Ellen
Sjukt rolig människa? kollade alltid på hennes program när jag var yngre, gick alltid på morgonen innan skolan. haha. och hon är både rolig och smart. så tror att det skulle vara skit roligt att spendera en timma eller två i samma rum som henne.


Karl XVI Gustav
För vem vill inte äta middag med kungen liksom?


Farmor
Min farmor var den första som kom upp i mitt huvud när jag ville skriva om det här, skulle göra vad som helst i hela världen för att få äta middag (eller lunch klockan 1) med henne igen. Det finns ingen i hela världen jag vill träffa så mycket som min farmor. Världens finaste människa. Har aldrig träffat någon som är så snäll och som bryr sig så mycket om människor, eller någon som har en sån passion för det hon håller på med. Hon älskar historia och hon vet en hel del om speciellt Sveriges och Mälardalens historia. Så även om hon inte var min farmor så skulle jag ville äta middag med henne. Hela världen borde vilja det.

Alla som inte har träffat henne har gått miste om något. Så känns det verkligen. Ska berätta en sak för er, ta fan inte folk för givet. Senast jag såg min farmor så var jag skit sur och dryg mot henne. Det var inte hennes fel, var egentligen sur på min mamma och mitt ex. men tog ut det på alla runt omkring mig, det var sommar och vi var i Vrena utanför nyköping och badade. men min farmor badar aldrig, haha, det är för kallt. Så hon satt i solen och tod det lugnt med en bok. och jag sa inte hejdå till henne ordentligt innan hon åkte. Ah, det var sista gången jag träffade min farmor. kan ju säga att det känns lite sådär. men nu får jag leva med det typ. känns rent ut sagt helt förjävligt.

Men sista gången jag pratde med henne var över telefon, och jag pratade med min bästa kompis Zara i min mobil, och så ringde farmor i hem telefonen, och dom båda trodde att jag pratade med den. Så det blev jätte förvirrande så alla tre började skratta, och skrattade jätte länge. Så även fast sista gången jag träffade henne slutade sådär så var det iallafall inte sista gången vi pratade.

Och det är dels därför jag vill att hon ska komma till min middag. för att hon är bäst i hela världen och för att jag tänker på henne varje dag. Så är det bara. så hon skulle vara den som fick första inbjudan.


Elvis
För att min farmor skulle komma, och hon älskar Elvis. önskar att folk hade sett henne när hon pratade om Elvis. haha. det var som att världen var kall och grå, och sen kom Elvis. precis så var det. som att innan Elvis fanns det bara mozart och bethoven typ. Så om jag kunde så skulle jag bjuda dom båda till min middag så hon kunde få träffa Elvis. För jag vet att hon hade velat det.

No comments :

Post a Comment



Let's be friends!