Translate

Thursday 26 July 2012

Moving to a new country..

Att flytta till ett helt nytt land är inte så lätt och roligt som man tror, eller om jag ska vara helt ärlig, så var det väldigt lätt, bara ta sina saker och dra typ. Men man måste ju göra allt pappaerarbete också, Tack och lov så flyttade jag inom EU, så det är inte så mycket sånt..

De tre svåraste sakerna med att ha flyttat till England tycker jag är:

1, Man saknar sina vänner och sin familj.. 
Inte för att det är något nytt för mig, borrde ju i Belgien innan i ett halvår ungefär, men det är inte roligt, för när man väl är hemma i sitt hemland så är det ingen som frågar om man ska göra något inget sånt, för dom vet ju att du aldrig är där, man får höra att man "övergett" sina vänner när dom är på dåligt humör, att man aldrig finns där.. 

Det hjälper ju inte precis när man saknar någon att man blir osams på köpet, men det är sånt som händer när man bor långt ifrån varandra, så är det ju med alla distansförhållanden? Kärlek som vänskap. Det suger helt enkelt!


2, Ens saker. 
Inte precis så att man kan flytta 52kartonger med ryanair? Man får ju knappt ha på sig skor på planer liksom. Så det är inte det enklaste, det är ganska dyrt att skicka saker, speciellt om det är tunga saker, jag hade tur som fick det skickat direkt hit från Belgien, men har fortfarande mycket samer hemma hos min mamma. Sålde alla möbler innan min flytt hit så dom behöver jag inte ens tänka på.


3, Att komma in i det nya landet och skaffa sig ett helt nyss liv. 
Det är ju fan inte enkelt alltså, kan ju rekomendera er alla att stanna hemma tills ni hittat ett jobb, för det är inte bara att klampa in på något ställe och säga att man finns liksom. Speciellt inte nu när ekonomin är som den är.

Och utan jobb, om man inte redan har en massa vänner, så är det väldigt svårt att skaffa vänner. Eftersom att man inte är social typ någonsin. Och utan vänner och socialt umgänge överhuvudtaget s¨blir man ganska deprimerad och typ instängd i sitt eget hem.

Jag har tur som har Carl, och han känner ju halva världen, men det känns alltid jobbigt att inteh a sina egna vänner, man vill ju ha en egen vänskapskrets och man kanske inte vill att alla man känner vet allt om ens kille o ens förhållande osv. Det är inte alltid roligt att flytta utomlands.

Men om jag ska vara helt ärlig, så är det värt det, det är värt allt pappersarbete, allt gnäll från sura vänner, allt konkande på saker, för att få vara med den man älskar varje dag. Det är det faktiskt, ingen tvekan om saken. Och jag är ganska säker på att vi inte kommer bo i England föralltid.. så det är väl bara till att vänja sig antar jag? haha.

No comments :

Post a Comment



Let's be friends!