Translate

Monday 23 July 2012

6 things I hate about the UK

Okej, jag hatar nog ingenting här, men ogillar är nog det rätta ordet? man kan ju inte älska allt!

1, Folk har ingen själ, man får inte ens ha husdjur i lägenhet?
Vem kom på att man inte ska få ha husdjur när man bor i lägenhet eller när man hyr sitt boende? känns ju lite skumt tycker jag, okej jag kan förstå att hyresvärden inte vill att man skaffar hundvalp om man har heltäckningsmatta överallt i alla rum, men om man inte har det? om man har ett normalt golv som resten av världen har hemma, då borde det ju vara okej? Man tar väl ut hunden?!




2, Solen, finns den?
Nog för att det är soligt idag, OCH var soligt igår, men sen jag flyttade hit, för 2 månader sen, så har jag kanske haft 6dagar som det vart soligt hela dagarna. det är typ 6/60dagar. det är inte okej! haha, nog för att det varit den regningaste juni på år och dagar, men det är ingen ursäkt! nu hoppas jag verkligen att solen är här för att stanna!



3, Varför kostar det 4miljoner att ha värmen på inne?
Ska det verkligen kosta så jävla mycket att ha på värmen inne?`Alltså, jag vill veta varför det är så dyrt? Jag menar, jag har bott i Sverige i typ 19år. så har säkert haft värmen på i 9år. och det var ju inga problem? skulle man ha värmen på här hela vintern, dygnet runt - som i Sverige typ Oktober - April..så skulle man ju inte ha råd med mat? man hade ju fått bo ute i ett tält och gå in o värma sig ibland. och det känns ju inte riktigt okej. Jag undrar iallafall hur det kommer sig att det kostar så mycket..



4, Ögonfransar på bilen?
Vem i hela helvete kom på att man ska sätta lös ögonfransar på bilen? nej, der inte fint, det är inte gulligt, det är inte mysigt, det är bara jävligt efterblivet och fult. Orkar liksom inte ens, räcker det inte med att man har sånt på sig själv? Nej, nu ska man ha det på bilen också? kan ju knappt vänta tills man ser typ 6 åringar springa runt med sånt skit, eller varför inte sätta det på sin hund? idioti. förstår inte. ååh. (kommer säkert sluta med att när jag köper en bil så sätter jag det på min med, för då kommer jag ha andrat mig och säger att det är fint...)




5, Storbritannien ligger visst i Europa?
Allt jag vill säga om detta är att England, Skottland och Wales ligger i Europa, NEJ ni har inte en egen världsdel, ni är inte en egen jävla kontinent. Ni tillhör också Europe. bara att gilla läget. och förresten är Europa helt okej, så klaga inte. bara att acceptera fakta.



6, Heltäckningsmatta?
Om jag trodde på Gud så skulle jag tacka honom varje dag för att vi har vanligt golv istället för heltäckningsmatta överallt. känns inte heltäckningsmatta väldigt.. typ.. 60-70-tal? jag vet inte, men det är inte ens praktiskt, speciellt inte i ett land där det regnar hela tiden? Man kliver in i hemmet med blöta skor, mitt på mattan. hello mögel 3000. det finns liksom ingen logik i det hela? och i badrummet... nej.. iallafall, heltäckningsmattor är äckliga. och så är det med det.



Och utom dom här 6 sakerna (som jag fick kämpa med ganska länge att komma på) så älskar jag det här stället, och jag ser fram emot att bo här minst ett år till. Det är mysigt här! :D

1 comment :



Let's be friends!